Dalinamės įpūdžiais po informacinių technologijų egzamino. „Egzamino užduotys buvo tvarkingos ir aiškiai suformuluotos. Tačiau labai truko laiko, net ir puikiai programuojantiems bei IT išmanantiems mokiniams,” – teigia „Saulės“ privačios gimnazijos IT mokytoja metodininkė Irina Čibiraitė.

Gimnazijos mokinys Eidas teigia, kad egzaminui tinkamai nepasiruošta. „Dauguma liko nepatenkinti. Egzamino vykdymo vietoje kompiuteriai neparuošti, programinė įranga sena, vykdytojai apatiški, egzamino laiku dar dėstomas vykdymo instuktažas. Egzaminas buvo sunkus, bet pačios užduotys nesudarė tiek problemų, kiek programinė įranga. Pats egzaminas pritaikytas 4 valandom, o duodamos 3. Užduotėlių sudarytojai neduoda laiko mąstymui, jei nustoji rašyti mažai šansų, kad spėsi atlikti užduotis. Reikėtų padekoti mūsų mokytojai Irinai Čibiraitei be kurios dauguma nebūtų išlaikę,“ – taip egzaminą vertina abiturientas Eidas.

„Teoriniai klausimai apie saugų ir teisėtą informacijos ir interneto naudojimą bei  teksto redaktoriaus užduotys buvo pakankamai standartiškos, kaip ir ankstesniais metai. Skaičiuoklės praktinė užduotis priminė matematikos egzaminą, mokiniams reikėjo prisiminti ir praktiškai pritaikyti trigonometrines funkcijas, tai buvo kiek netikėta. Kalbant apie programavimo užduotis, tai jos pareikalavo daugiausiai laiko. Negaliu pasakyti, kad sąlygos buvo labai sudėtingos, tačiau net ir jau žinant teisingą ir efektyvų spendimo algoritmą, jo realizavimas tikrai užtruko, o ką kalbėti apie mokinius, kurie turėjo sugalvoti tą efektyvų algoritmą ir jį užprogramuoti. Labai gaila, kad mokiniams teko susidurti dar ir su techninėmis problemomis egzamino vykdymo centre, kas taip pat pareikalavo papildomų laiko sąnaudų bei nereikalingo nerimo bei streso. Esu įsitikinusi, kad jei mokiniai laikytų egzaminą gegužės 28 d., rezultatai būtų gerokai geresni. “ – egzaminą apibendrino informacinių technologijų mokytoja Irina Čibiraitė.

Jau ne pirmi metai, kaip keliamas techninio pasirengimo egzaminui klausimas. Apmaudu, kad nepavyksta jo išspręsti. Tikimės, kad viešai deklaruojama IT kompetencijų plėtra taps ir ugdymosi realybe.