Mūsų šeimai „Saulės“ privati gimnazija – tai ne tik mokykla, bet ir vieta, kurioje vaikai auga tiek žiniomis, tiek kaip asmenybės. Čia mokosi abu mūsų vaikai ir kasdien matome, kaip jie grįžta ne tik pilnomis galvomis naujos informacijos, bet ir labiau pasitikintys savimi, smalsesni, gebantys priimti iššūkius. Dalinamės keliais aspektais, kuriuos vertiname labiausiai.
Akademiškumas
Mokykla iš tiesų stipri akademiškai, tačiau svarbiausia, kad čia vaikai ne tik mokomi, bet ir mokosi mokytis. Jie skatinami atrasti, kaip geriausiai suprasti, įsiminti ir pritaikyti žinias bei savarankiškai spręsti iškilusius klausimus. Tai ugdo ne tik žinių bagažą, bet ir gebėjimą jas pritaikyti realiame gyvenime.
Kai nuvykstame į muziejų, žiūrime filmą ar tiesiog kalbamės, staiga išgirstame, kaip vaikai su užsidegimu komentuoja istorinius vingius, susieja geografijos faktus ar paaiškina gamtos reiškinius taip, lyg tai būtų savaime suprantama. Tada suprantame – mokymasis čia nevyksta vien vadovėliuose, jis tampa gyva patirtimi, kurią jie nešasi su savimi į kasdienį gyvenimą.
Reagavimas į situacijas realiu laiku
Jei įvyksta nesusipratimų, elgesio iššūkių ar sudėtingesnių situacijų, mokykla nedelsiant informuoja tėvus. Svarbiausia, kad čia ieškoma ne kaltų, o sprendimų, padedančių vaikams augti ir mokytis atsakomybės. Vaikai jau išmoko patys prisiduoti!
Neaugina „patogių“ vaikų – skatina individualumą
Man visada buvo svarbu, kad vaikai gebėtų drąsiai išsakyti savo nuomonę, net jei ji skiriasi nuo kitų, kad mokėtų ne tik atpažinti netinkamą elgesį, bet ir jį sustabdyti – tiek tarp bendraamžių, tiek suaugusiųjų aplinkoje. Kad išmoktų aiškiai pasakyti „ne“, gebėtų nubrėžti ribas ir argumentuotai įvardinti savo prioritetus.
Džiaugiuosi, kad mokykloje jie mokosi ne tik prisitaikyti, bet ir būti drąsūs – konstruktyviai reikšti savo mintis, diskutuoti, išsakyti kritiką ir priimti kitokią nuomonę. Ir jei kelyje pasitaiko klaidų, tiek vaikai, tiek mokytojai turi erdvės jas pripažinti, mokytis ir, jei reikia, atsiprašyti. Tai ugdo brandžius, atsakingus žmones, kurie ne tik kaupia žinias, bet ir tampa sąmoningais, savo vertybes suvokiančiais bendruomenės nariais.
Gebėjimo dirbti komandoje stiprinimas
Mokykla kryptingai ugdo ne tik individualius gebėjimus, bet ir bendradarbiavimo įgūdžius. Vaikai mokomi ne tik dirbti kartu, bet ir spręsti jautrias temas, kurios yra svarbios jų emocinei brandai.
Paauglystėje tarpusavio santykiai neišvengiamai būna sudėtingi – kartais pasitaiko ir pašaipų, ir patyčių. Tačiau ši mokykla nelieka nuošalyje, tikėdamasi, kad viskas išsispręs savaime. Ji reaguoja, sprendžia situacijas ir aktyviai dirba, kad vaikai mokytųsi ne tik būti šalia vienas kito, bet ir veikti kartu – kaip tikra, palaikanti komanda. Draugystė ir pagarba čia nėra tik gražūs žodžiai – tai realūs įgūdžiai, kuriuos vaikai ugdo kasdien.
Atvirumas dialogui
Kai kaip tėvai išsakome pastebėjimus, užduodame nepatogius klausimus ar atkreipiame dėmesį į sritis, kuriose norėtųsi pokyčių, mokykla nevengia atsakomybės. Priešingai – ji įsiklauso, greitai sureaguoja, pateikia aiškius atsakymus ir nebando užglaistyti problemų. Jei yra dalykų, kuriuos galima tobulinti, ieškoma sprendimų, o jei kažko neįmanoma įgyvendinti – tėvai gauna atvirą paaiškinimą, kodėl taip yra ir kaip mokykla su tuo dirba.
„Saulės“ privati gimnazija – tai vieta, kurioje vaikai ne tik įgyja stiprių akademinių žiniių, bet ir auga kaip savarankiškos, mąstančios bei atsakingos asmenybės. Džiaugiamės būdami šios bendruomenės dalimi!
Komentaro autorė Jūratė Bortkevičienė, psichologė, lektorė, „sauliečių“ mama