,,Pasakyk man, ir aš pamiršiu. Parodyk man, ir gal prisiminsiu. Įtrauk mane, ir aš suprasiu.“ (Konfucijus) 

Kai pradėjau dirbti šitoje gimnazijoje, sužinojau apie mokinių trumpalaikius kūrybinius projektus. Ir pirma mintis, atėjusi į galvą, buvo, kad tai būtinai turi būti STE(A)M projektas. Daugumai mokinių programavimas yra pakankamai sudėtingas ir „sausas“ dalykas. Mokytis programavimo kalbos sintaksės, pagrindinių jos elementų ir struktūros bei pritaikyti visa tai aprašant paprastus algoritmus tikrai įdomu ne kiekvienam vaikui. Tačiau, kai tuos pačius programavimo elementus gali pritaikyti programuojant mikrovaldiklius ir čia pat matai, kaip užsižiebia led juostos lemputės, o dar šiek tiek papildžius kodą, jos keičia ir savo spalvas bei ryškumą… Ir tuomet tas pats programavimas atrodo daug įdomesnis ir net suprantamesnis.

O kur dar visi litavimo ir elektros schemos projektavimo ir jungimo darbai. O čia jau natūraliai prireikia ir fizikos, ir technologijų žinių. O jei dar pavyktų gražiai paslėpti visus laidus ir valdiklį, o šviesos spindulius nukreipti į išraižytą piešinį, tuomet reikia prisiminti ir matematikos pamokose gautas žinias, ir kompiuterinio dizaino bei projektavimo pagrindus. Ir kai visa tai sujungi į vieną visumą ir dar pridedi mokinių vaizduotę, kūrybinių sprendimų paiešką, eksperimentavimą ir bendradarbiavimą, gauni nepakartojamą pasitenkinimą tuo, ką darai.

STEAM yra integruotas mokymas(-is). Tai paprastas būdas, sujungiantis skirtingas mokslo šakas ir leidžiantis pamokose gautas žinias iš karto pritaikyti praktiškai, taip pat parodyti, kaip skirtingos disciplinos veikia kartu.

Mokiniai, vedami savo intelektualinio smalsumo, eksperimentuoja, tyrinėja ir išradinėja ir tai padeda jiems suvokti save kaip besimokančias, turinčias gerų idėjų ir galinčias jas įgyvendinti praktikoje asmenybes.

STEAM padeda priartėti prie ateityje vaikų laukiančių iššūkių ir būsimos darbo rinkos poreikių, nes mokymosi būdai dažnai primena suaugusių ir jau dirbančių žmonių darbo aplinkybes. Nei vienas darbas nereikalauja tik matematikos, tik chemijos ar tik kurios nors kalbos žinių – darbo rinkai reikalingas visas įvairių įgūdžių komplektas. Kuo jų daugiau ir kuo labiau išugdytos kompetencijos, tuo labiau darbuotojas yra vertinamas ir laukiamas.

Irina Čibiraitė – gimnazijos informacinių technologijų mokytoja metodininkė, VGTU įdiegusi moodle sistemą, apmokiusi dėstytojus ir mokytojus naudotis šia bei kitomis (naujausiomis) priemonėmis. Šiuo metu IT specialistė prisideda prie inovacijų kūrimo „Saulės“ privačioje gimnazijoje. Jos sėkmingo pedagoginio darbo įrodymas – puikūs mokinių valstybinio IT egzamino, olimpiadų bei konkursų rezultatai.