I–IIIG klasių mokiniai savaitę svečiavosi Amsterdamo licėjuje: dalyvavo vienos geriausių miesto mokyklų pamokose, lankėsi muziejuose ir galerijose. Bendraudami su olandų bendraamžiais, turėjo galimybę geriau pažinti jų kultūrą, tradicijas ir kasdienybę bei užmegzti tarptautinių draugysčių.
Mainų programą sudarė trys dalys: akademinė, kultūrinė ir socialinė. Akademinių veiklų metu mokiniai dalyvavo įvairiose pamokose: tyrinėjo ląstelės sandarą, susipažino su Amsterdamo istorija, mokėsi olandų kalbos pagrindų.
Kultūrinės programos metu moksleiviai turėjo galimybę išvysti vieno garsiausių pasaulio dailininkų Vincento van Gogo darbus, apsilankyti Amsterdamo valstybiniame muziejuje (Rijksmuseum), Volendamo miestelyje daugiau sužinoti apie tradicinius olandų amatus.
Itin reikšmingą viešnagės dalį sudarė neformalios socialinės veiklos – bendravimas su olandų moksleiviais ir jų šeimomis.
„Tarptautiniai mokinių mainų projektai yra vertinga patirtis, galinti žymiai prisidėti prie mokinių visapusiško tobulėjimo ir ateities perspektyvų“, – sako kelionės vadovė ir projekto organizatorė A. Stoškienė. Savo refleksijose po veiklų savaitės Amsterdame mokiniai pažymi keletą sričių, kuriose mato tokių projektų naudą:
- Kultūrinė įvairovė: Mokiniai susipažįsta su kitų šalių tradicijomis, papročiais ir vertybėmis, kas skatina toleranciją ir pagarbą kitoms kultūroms.
- Praktinė kalbos mokymosi patirtis: Kalbos mokymasis natūralioje aplinkoje yra efektyvesnis ir dažnai smagesnis nei tradicinės pamokos.
- Asmeninis tobulėjimas: Gyvenimas toli nuo namų skatina mokinius tapti savarankiškesniais, atsakingesniais ir labiau pasitikėti savimi. Be to, naujoje aplinkoje mokiniai išmoksta greitai prisitaikyti prie pokyčių ir spręsti netikėtas situacijas.
- Nauji socialiniai ryšiai ir socialinių įgūdžių ugdymas: Dalyvaujant tarptautiniuose mainų projektuose, mokiniai užmezga draugystes su bendraamžiais iš viso pasaulio, kas gali tapti ilgalaikiais ir vertingais ryšiais.
Programos dalyviai skatina dalyvauti jaunesnius ir pataria:
- Reikia tikrai gerai mokėti anglų kalbą, nes jos labai prireiks.
- Nebijoti dalyvauti.
- Būtinai dalyvauti visose veiklose.
Taigi, tarptautiniai projektai – puikus būdas įgyti patirties. Bendraudami su svečios šalies moksleiviais, gimnazistai lavina anglų kalbos įgūdžius. Tai suteikia pasitikėjimo savimi, motyvacijos tobulėti, atveria studijų ir karjeros užsienyje galimybes, o mainų projekto metu užmegztos tarptautinės draugystės plečia socialinį ratą, itin reikšmingą globaliai šių laikų visuomenei.