Šiuo metu gimnazijos bendruomenė (mokytojai, tėvai, mokiniai) atlieka nuotolinio ugdymosi įsivertinimą. Siekiama išsiaiškinti, kokios buvo teigiamos ir neigiamos šiais mokslo metais organizuoto ugdymosi proceso pusės, priimti sprendimus tobulinimui.

Dalinamės keletu tėvelių pateiktų vertinimų raštu (mokinių ir tėvų pavardės gimnazijai žinomos):

Laba diena, ačiū gimnazijos mokytojams ir administracijai, visiems prisidėjusiems greitai ir kokybiškai perorganizuojant mokymo procesą. Esame labai patenkinti rezultatais, matome, kad ugdymo kokybė nenukentėjo. Pamokos nenutrūko, vyko kokybiškai ir pagal tvarkaraštį, vaikams pamokos medžiaga buvo išdėstoma kaip ir sėdint klasėse, tiesiog viskas persikėlė į kitą erdvę. Jeigu nuo rugsėjo reikėtų vėl atnaujinti mokymą nuotoliniu būdu, norėtume, kad viskas būtų organizuojama tokiu pačiu būdu. Sėkmės ,,Saulės“ dvyliktokams ir geros vasaros visiems. Pagarbiai, 7-okės mama.

Labas vakaras, nuotolinis mokymas buvo visiems didelis iššūkis. Tiek mokiniai, tiek mokytojai, tiek tėvai turėjo persiorientuoti į visiškai kitokią dienotvarkę. Mes labai džiaugiamės mūsų mokyklos sprendimu vykdyti visas pamokas nuotoliniu būdu. Vienintelis dalykas, kad sūnus labai psichologiškai pavargdavo nuo nuolatinio sėdėjimo prie kompiuterio (pamokos nuo ryto iki 15.15, kartais net iki 16.15, o po to namų ruoša). Gal pertraukos esant tokiam mokymui per trumpos, bet, kita vertus, tuomet tas sėdėjimas prie kompiuterio dar labiau užsitęstų.  Visuo kitu mes esame labai patenkinti ir nuoširdžiai esame dėkingi pedagogams už kantrybę, sunkų darbą. Mes didžiuojamės, kad esame šios mokyklos dalis. 10-oko mama.

Sveiki, dėkui už šiuos mokslo metus, už (dukros) motyvavimą ir jos norą sužinoti daugiau, už Jūsų kantrybę ir už tai, kad (dukra) taip susidomėjo istorija. Netikėtai Jūsų dėka ir mes, tėvai, pamatėme dar vieną savo vaiko pusę, kuri labai maloniai nustebino. Įsivaizduokite, kaip tėvams smagu ir netikėta, kai mūsų istorijos knygų lentynos ima tuštėti, nes paslapčia persikrausto į dukros biblioteką, nors ir ne visos jai dar įkandamos, arba pateikiamas istorijos knygų temos, kurių norėtų, kad jai būtų nupirktos. Net lietuvių literatūros užklasiniam skaitymui rinkosi knygas, kurios turi istorinį kontekstą, pavyzdžiui, Astridos Lindgren ,,Karo meto dienoraščius“. Ačiū Jums! Geros vasaros ir poilsio, 5-okės mama.

Laba diena, visų pirma, noriu padėkoti visiems mokytojams ir administracijai už darbą ir kantrybę šiais neįprastai pasibaigusiais mokslo metais. Labai džiaugiuosi tuo, kaip greitai ir pakankamai sklandžiai buvo pereita prie nuotolinio mokymo, ir esu visiškai rami, kad didelių spragų vaikams tikrai neliks. Jokių ypatingų problemų tikrai nebuvo. Ką girdėjau iš vaikų: šiek tiek trikdė tai, kad skirtingos mokytojos naudojo skirtingas priemones (persijungimai nuo Discord prie Moodle ir pan.), bei techniniai dalykai, pavyzdžiui, stringantis Discord serveris arba nufotografuota medžiaga, kurią buvo sunku įskaityti ir pan.). Pamokų tempas tikrai buvo greitas, ir bet kokios techninės kliūtys sukeldavo stresą, kai likdavo kažko neišgirdę, nesupratę, nespėję atlikti. Kitas dalykas: krūvis buvo milžiniškas. Suprantu, tam turėjo įtakos ir sprendimas sutrumpinti mokslo metų laiką, bet vis tik, mano nuomone, jis buvo per didelis. Ir čia kalbu ne tik apie septintoką, bet ir apie savo trečiokę, kuri mokosi pradinėje mokykloje. Paskutinėmis savaitėmis fiziškai nespėdavo išeiti į lauką ir pamokų ruoša baigdavosi apie 21-22 val. Suprantama, kad dėl pervargimo ir visos dienos, praleistos prie kompiuterio, motyvacija žiauriai krito žemyn (tai ypač buvo matyti po savaitės velykinių atostogų). Kiek pastebėjau, labiausiai vargino rutina, labiausiai motyvavo bet kokios nestandartinės užduotys ir metodai (fizikos projektiniai darbai, lietuvių kalbos internetinės pratybos ir pan., net ir technologijų pamokų metu gautos užduotys ar tie reti atvejai, kai buvo jungiamasi ir bendraujama su mokytojomis su vaizdu). Beje, vaizdo vis tik trūko. Galbūt ne nuolatos, bet kartais būtų buvę naudinga vieniems kitus pamatyti. Dėl ko buvau nustebusi: nepaisant to, kaip technologiškai pasikaustę (tikrai nebuvo jokių problemų prisijungti, susigaudyti, kas, kur ir kaip veikia nei vienam vaikui), pirmąjį mėnesį abiems trukdė elementarus per lėtas rašymas klaviatūra (negali sakyti, kad vienu pirštu typina, bet toli gražu iki normalaus greito tempo – specialiai bandėme, nuo manęs smarkiai atsilieka :). Siūlyčiau pradinukams per IT pamokas duoti internertinių žaidimų, kuriais mokomasi greitojo spausdinimo: vis tik šiais laikais tai netgi svarbesnis įgūdis nei dailyraštis. Gražios vasaros linkėdama, 3-ioko ir 7-oko mama.

Ačiū Jums už laiškus ir visam kolektyvui už operatyvų pasiruošimą nuotoliniam mokymui. Džiaugiamės, kad (sūnus) gali mokytis progresyvioje ugdymo aplinkoje ir  organizacijoje. Dėkui už pasidalinimą krizės būsena bei nuolaidą už mokslą birželio mėnesį. Dėkui Jums ir už sveikinimą Motinos dienos proga – sujaudino ir taip pat pagalvojau, kad mokykla mokykliniams vaikams kaip antri namai ir tėvai.  Dėl nuotolinio mokymo neturiu nei ypatingų pastebėjimų, nei komentarų, nes jaunuolis tokio amžiaus ir brandos, kad tvarkosi visiškai savarankiškai – klaidų daro ir taiso jas taip pat savarankiškai, jokios pagalbos nei prašo, nei siūlomų nepriima (tik pietus į kambarį 😄). Mokytis iš namų (sūnui) labai labai patiko, nes be mokymosi jis tikrai daug sportuoja, tad išties tas laiko taupymas (kelionės) ir naminis maistas tris kartus per dieną jam tik į sveikatą, stiprumą ir ramius nervus bei susitelkimą. Akademinio lygmens nesiimu vertinti, nes išties tokioje VISIEMS naujoje situacijoje geriau priimti tai, kaip yra. Juk žinių įgijimo procesas neturi senaties 🙂, t.y. mokytis visą gyvenimą yra žmogaus sudedamoji. Linkiu Jums sėkmingos mokslo metų pabaigos! 11-oko mama.

Nors šie metai buvo tikrai nelengvi bei kupini įvairių iššūkių, manau, kad taip pat nepagailėjo svarbių pamokų bei džiaugsmų. Aš asmeniškai pradėjau labiau vertinti žmogišką ryšį, eilinį kartą įsitikinau, kad gyvenimas yra nenuspėjimas ir niekada nežinai, kas laukia rytoj, tačiau, tikriausiai, dėl to jis ir yra žavus. Taip pat džiaugiuosi mūsų bendruomenės pažangumu, motyvacija bei sugebėjimu greitai prisitaikyti prie nepalankios padėties. 12-oko mama.

Sveiki, atsakant į jūsų užklausą dėl nuotolinio mokymosi: viskas vyko labai sklandžiai, viršijote lūkesčius. Džiugu, kad buvo greitai ir profesionaliai pasiruošta šiam naujam mokslo etapui. Mokytojų pastangos buvo didžiulės ir labai smagu, kad (dukra) gavo palaikymą, kai jai pritrūkdavo jėgų mokytis. Vyko tikras komandinis darbas. Iki 7-tos klasės (dukra) mokėsi dviejose mokyklose. Man norėjosi, kad jai nebereikėtų keisti mokyklų. Visgi, matydami dukros nenorą mokytis, prastas žinias bei netenkinančius rezultatus, pabandėme dar kartą. ,,Saulės“ privačią gimnaziją man rekomendavo draugai, tad taip pas jus ir atvykome su labai skurdžiu žinių ir motyvacijos bagažu. Galiu tik patikinti, kad jei nebūtume darę radikalių sprendimų ir likę ten, kur buvome, (dukra) nebūtų tokia, kokia yra šiandieną, – deganti noru mokytis, pabaigusi 10-tą klasę su aukštu vidurkiu ir labai sustiprėjusi kaip asmenybė. Mažais nuosekliais žingsneliais ji išmoko, kaip reikia mokytis ir planuoti laiką, ir rezultato siekimas tapo ne tikslu geresniam pažymiui gauti, o siekimas žinoti ir išmanyti tam tikrą dalyką. Ji nustojo manipuliuoti ir meluoti, nes pradėjo pasitikėti mokytojais ir -svarbiausia – mokytojus gerbti. Pagarbą mokytojams ji pradėjo jausti tada, kai pati pajautė, jog su ja elgiamasi kaip su asmenybe ir kad ji mokytojams rūpi. Ji pati labai džiaugėsi mokymosi programa ir tvarka, mokytojų dėmesiu ir bendryste. Nors kartais ir būdavo kažkuo nepatenkinta, bet pati sakydavo: ,,Čia tik smulkmenos“. O ypatinga padėka Auklėtojui. Kaip (dukra) sakė: ,,Man būtų gėda pameluoti auklėtojui“. Tai viską ir pasako. Esate Best of the Best! Jūs ne tik savo dalyko, istorijos, profesionalas, bet ir labai geras psichologas, kuris išsprendė daug kilusių problemų klasėje. Žinoma, didžiulė padėka gimnazijos Direktorei – tik geras vadovas gali suburti tokią puikią komandą ir turėti aiškią viziją bei  tikslus. Tad visiems Mokytojams ir Direktorei Ačiū nuo manęs ir dukros. Visiems Jus rekomenduojame! Su šilčiausiais linkėjimais. 10-okės mama.

Dalinamės būsimų gimnazijos senjorų (11 kl.) pastebėjimais:

Nuotolinio mokymo metu susidūriau su keliomis problemomis. Visų pirma buvo sunku išsėdėti visas pamokas be gyvo bendravimo, o žiūrint į ekraną labai nuskausdavo akys. Taip pat susikoncentruoti ne visuomet buvo lengva, nes ne visos užduotys buvo pritaikytos nuotoliniam mokymui. Tačiau buvo ir nemažai pliusų. Laiko santaupos suteikė galimybę daugiau dėmėsio skirti savo mėgstamoms veikloms ar išsimiegoti, gerokai sumažėjo streso. Daugelis mokytojų visuomet teiravosi, kaip mums sekasi, ir stengėsi kiek galėdami prisitaikyti prie aplinkybių. Apskritai paėmus, manau, mūsų gimnazija puikiai susitvarkė su šia situacija, bet visuomet yra kur tobulėti. 

Laba diena, gerb. mokytoja. Šie mokslo metai prabėgo labai greitai, ypač dėl to, jog pastaruosius mėnesius praleidome namuose, saviizoliacijoje. Tokiais atvejais kaip šis esu labai laiminga savo sprendimu mokytis ,,Saulės” privačioje gimnazijoje, kadangi visa mokyklos vadovybė, ypač  gerb. direktorė ir mokytojai, įdėjo daug pastangų, jog nenukentėtų nei vieno mokinio rezultatai ir sėkmingai baigtumėme mokslo metus. Savo rezultatais esu patenkinta ir galiu užtikrint, jog esu pasiruošusi kitais metais grįžti į mokyklą ir atiduoti visas savo jėgas,  ruošiantis valstybiniams brandos egzaminams. 

Mokydamasi nuotoliniu būdu suvokiau, kaip svarbu yra planuoti laiką, jausti pačiam atsakomybę dėl mokymosi rezultatų. Mokantis  namuose tampa lengviau planuoti savo dieną, kadangi yra daugiau laisvo laiko, tačiau viską labai pasunkina kontakto su mokytojais neturėjimas. Man buvo itin sunku susikaupti pamokų metu, nes nemačiau priešais mokytojo, kaip buvau įpratusi, dažniau išsiblaškydavau. Ši patirtis mane daug ko išmokė ir tikiu, kad padės ateityje atsakingiau atlikinėti darbus bei tikslingai planuoti laiką.  

Iš pradžių buvo sunkoka produktyviai pasiskirstyti laiką bei darbus, tačiau bėgant savaitėms ir atėjus viso nuotolinio mokymosi sistemos supratimui pasidarė gerokai lengviau. Nebuvo problemų atlikti tam tikrus kūrybinius, grupinius ar savarankiškus darbus, palaikyti gerą darbo tempą. Didžiausia mano įžvelgiama problema yra nuolat stiprėjantis nuovargis. Sėdėjimas prie kompiuterio vienam visą diena labai išvargina ir psichologiškai, ir fiziškai. Tai lemia ir kitas problemas: sunkiau sukoncentruoti dėmesį, dažna prasta nuotaika. Apibendrindamas nuotolinį mokymąsi vertinu neigiamai. Nors mokykla puikiai susitvarkė su šia užduotimi bei pamokas vedė kuo produktyviau bei kūrybiškiau, tačiau per gana ilgą laiką vis tiek nepripratau prie tokios mokymosi formos, kas neleido pilnavertiškai dirbti.