Kaip sudominti mokinį gamtos mokslais?

//Kaip sudominti mokinį gamtos mokslais?

Kaip sudominti mokinį gamtos mokslais?

Gamtos mokslai dažniausiai laikomi sunkiais. Tačiau tai, kas sunku, lengviau išmokti, kai tai nuoširdžiai įdomu. Svarbų vaidmenį sužadinant mokinių smalsumą sukuria pats mokytojas. Šia patirtimi ir dalinasi „Saulės“ privačios gimnazijos gamtos mokslų laboratorijos vadovas ir chemijos vyr. mokytojas Rokas.

Sėkmingiausios gamtos pamokos prasideda bandymu. „Blizgančios vaikų akys yra nuostabus dalykas,“ – apie mokinių reakciją į parodomąjį bandymą aiškina mokytojas Rokas. Taip pradėdamas pamoką, mokytojas sukelia motyvaciją suprasti įvykusią reakciją. „Vaikui kyla natūralus klausimas, kodėl tai vyksta, ir verčia susidomėti tuo, kas atrodo kaip mažas arba didelis stebuklas. O juk pamokoje chemiją galima paaiškinti, o ne vien manyti, kad tai yra stebuklas,“ – teigia chemijos mokytojas.

Mokytojas Rokas kviečia susipažinti su keliais parodomųjų bandymų pavyzdžiais (paspauskite ant pavadinimo):

Rokas yra parengęs chemijos pagilinto ugdymo programą. Ji įgyvendinama jau nuo 5 klasės, todėl vyresnėse klasėse mokiniai iš jo laboratorijos išeina tik prieš užrakinant mokyklos patalpas. Su vyresniais mokiniais chemijos mokytojas atlieka unikalius tiriamuosius darbus.

Taip pat laboratorijos vadovas yra vienas iš tarptautinių gamtos mokslų konferencijų, į kurias įtraukia ir mokinius, organizatorių. Siekdamas suteikti visas galimybes savo mokiniams, mokytojas bendradarbiauja su universitetais ir jų mokslininkais, dalinasi patirtimi su visos Lietuvos mokytojais, veda jiems praktinius seminarus. Laboratorijos vadovas pasižymi inovacijų sklaida gimnazijoje ir už jos ribų.

Šie darbai duoda vaisių. Mokytojas Rokas yra labai mylimas mokinių, vertinamas tėvų ir kolegų. Visada „susišluoja“ mokinių nominacijas už humoro jausmą.

2020-10-10T12:01:16+00:00 spalio 8, 2020|Pagrindinis ir vidurinis ugdymas|